گلدان گلی

گلدان اشعار من

گلدان گلی

گلدان اشعار من


اشعار شخصی ایوب ترابی

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

شعر

اشعار زیبا

اشعار ایوب ترابی

کودکان شادان و خندان گرم بازی دور هم

میپزد مادر غذای رنگ رنگ و پر لعاب

عطر او بوی بهشت جاودانی میدهد

ذوق با هم بودن احساس جوانی میدهد

خوش همی آید ز همسر. بوی لطفش بر مشام

خنده ی لب جمع ما را زندگانی میدهد

خانه ی ما بوی خوب مهربانی می دهد

بخت خوش دارد پدر با کودکان و همسرش

این یکی گرم است و طعم آنچنانی میدهد

آفتابش نور گرم شادمانی میدهد

گرچه من غرق سرورم ز وفاداری او

چه کنم بخت مرا اینچنین ضعیف و سست

همدم

لیک در آتش من داشته ها باخته است

سپر من شده و به قلب او تاخته است

روز ازل بافته است

با هزار آتش خود ساخته ام ساخته است

ای صد افسوس به یارم که در ایام خوشش

آن که با این دل دلسوخته ام سوخته است

آن زمان که لشکری قلب مرا کرده هدف

گر رود گرمای جان از پیکرم

کوره ای از عشق سوزانم هنوز

چون رسد گرمای تابستان ز ره

همچنان از عمق جان گرمم هنوز

من هنوزم در درون سینه ام

مطمئن خاکسترم بعداز دو روز

فصل پاییز شعله زردم هنوز

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

همدلی

جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۰۰ ب.ظ

بی سبب نیست ،که چون زر شده ایم


قیمت از آهن و مس، سر شده ایم


گشته ایم یکدل و یک حرف و زبان


زهمین رو، به همه سر شده ایم


ما چه آسان با سلاح همدلی


فاتح و خجسته و فر شده ایم


در نبرد لشکری ازمشکلات


چیره تر ز تیغ قیصر شده ایم


 با هم اندر آب و آتش تفته ایم


تیغه ای تیز و چو خنجر شده ایم


ما همان نخهای رشته رشته ایم


که کنون، طناب نو تر شده ایم


همچو انگشتان پیوسته به هم


مشت محکم و قوی تر شده ایم


یک درخت استوار و ریشه دار


ز پیوند پی و پیکر شده ایم


از گل پیوندمان عرق چکید


عرق و گلاب قمصر شده ایم


بین صدها نکته پند آفرین


نکته های ناب دفتر شده ایم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی